Köpvillkor

copenhagenbamboo.dk administreras av Copenhagen Bamboo ApS -
Aage Knudsens Strøg 33 - 2610 Rødovre

Copenhagenbamboo.dk använder en godkänd betalningsserver som krypterar all din kortinformation med SSL (Secure Socket Layer) -protokoll. Detta innebär att ingen kan läsa din information.

Alla priser som anges i vår webbshop inkluderar 25% moms.

Om du har några frågor om artiklar som inte finns på webbplatsen, vänligen kontakta oss.

Det är möjligt att se tidigare beställningar i vår webbshop om du tidigare har skapat en användare. Om du inte har någon användare och vill ha en orderbekräftelse eller faktura skickad till dig, vänligen kontakta oss på kundeservice@copenhagenbamboo.dk

CHOSEN WRONG PACKING SHOP

Vi har tyvärr ingen möjlighet att ändra vald pakethop efter att ordern har skapats.

AVBESTÄLLNING AV ORDER

Det är tyvärr inte möjligt att avbeställa din order om den redan är packad. I vissa fall kan det dock vara möjligt att avbeställa den tidigare. Kontakta kundtjänst så kontaktar vi vårt lager för att se om detta är möjligt. kundeservice@copenhagenbamboo.dk

BETALNING MED KORT

Du kan betala med MobilePay, Visa, Dankort och Mastercard. Inga betalningsavgifter/kortavgifter tillkommer.

Beloppet debiteras ditt kort först när varan skickas.

Vi accepterar betalning med Anyday.

Med Anyday kan du dela upp din betalning i 4 delbetalningar. Du betalar 25% när varan levereras. Sedan betalar du din månatliga delbetalning den sista bankdagen i den kommande månaden och tre månader framåt.

Inga avgifter eller räntor tillkommer på ditt köp om du betalar i tid. Om du returnerar ditt köp upphör avtalet med Anyday automatiskt.

Med Anyday får du ett konto som du kan använda hos alla webbshoppar som erbjuder betalning via Anyday.

Läs villkoren för Anyday här: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper

RESERVATION AV BELOPP

Om du betalar med ett internationellt betalkort reserveras beloppet omedelbart. Pengarna är reserverade på ditt kort eller konto tills:

1) vi tar ut beloppet när vi skickar varorna, eller

2) pengarna frigörs enligt överenskommelse med din kortutgivare.

Vid avbeställning/hävning av köpet är giltighetstiden för reservationen olika beroende på vilket kort som används.

Om du betalar med Mastercard eller Visa Debit tar det 30 dagar innan pengarna frigörs.
Om du betalar med Visa Dankort tar det mellan 1-3 dagar innan pengarna frigörs.
Om du betalar med MobilePay beror det på vilket kort du betalade med.

Du har möjlighet att avboka bokningen tidigare genom att kontakta vår kundtjänst så kan vi ta bort din bokning via vår betallösning.

Du kan läsa mer om vilka regler som gäller för just ditt kort hos din kortutgivare.

LEVERANS

Alla beställningar som görs före kl. 12.00 skickas samma dag. Copenhagenbamboo.dk levererar till Danmark med DAO eller GLS på alla vardagar inom 1-2 dagar. Beställningar som har erhållit fri frakt skickas med DAO.

FRAKTPRISER

DAO
DAO Pakkeshop - 0,00 kr. för beställningar över 499 kr.
49,00 kr. för beställningar under 499 kr.
DAO - Leverans till privatadress 59 kr.

GLS
GLS Pakkeshop - Hämtning i paketshop 49 kr.
GLS - Leverans till privat- och företagsadresser 59 kr.

Returer från Danmark kostar 39 DKK vid användning av bifogad returetikett. Kostnaden dras av från ditt returbelopp.

UPPLÄSTA PAKET

När ditt paket levereras till en paketshop har du 7 kalenderdagar på dig att hämta ut paketet innan det skickas tillbaka till oss. Om du inte hämtar ut ett paket från paketbutiken och det returneras till oss, måste du betala de faktiska kostnader som transportören debiterar oss för returfrakten. Om du fortfarande vill ha varorna, vänligen gör en ny beställning. Du står själv för eventuella leveranskostnader för den nya beställningen.

INTE HEMMA FÖRATT HÖTA UT DITTPAKET

Det är inte möjligt att skjuta upp expedieringen av beställningar. Om du inte är hemma för att ta emot/hämta ut paket och paketet returneras utan att hämtas ut, debiteras du kostnaden för den faktiska returfrakten samt frakt för eventuell ny försändelse om du vill att paketet ska skickas på nytt.

Vi uppmanar dig att endast handla i webbshoppen när du är säker på att du är hemma för att ta emot paketet, eller kan låta någon hämta paketet åt dig.

FELLEVERANS

Tyvärr händer det ibland att vi packar fel vara. Om detta händer dig, vänligen kontakta vår kundtjänst antingen genom att skicka ett e-postmeddelande till kundeservice@copenhagenbamboo.dk eller ring oss på tel: +45 71 99 24 66. Våra telefontider är alla vardagar kl. 10-12.30.

KLAGOMÅLSRÄTT

När du handlar hos oss som konsument gäller reglerna i den danska köplagen för köp av varor.
En 2-årig reklamationsrätt beviljas i enlighet med köplagen. Vår garanti gäller för fel i material och/eller utförande.

Garantin gäller inte fel eller skador som orsakats av felaktig användning av produkten.

Kontakta oss innan du returnerar produkten

Skicka två foton till vår kundtjänst: 1) där du kan se felet på nära håll, 2) där du kan se hela varan och var felet finns. Om ditt klagomål är berättigat innebär det: byte, reparation, återbetalning eller prisavdrag, beroende på den specifika situationen.

Du måste reklamera inom "skälig tid" efter att du upptäckt felet. Om du klagar inom två månader efter att felet har upptäckts,
klagomålet kommer alltid att vara i rätt tid.

Copenhagenbamboo.dk kommer att täcka returkostnader i rimlig utsträckning om klagomålet är motiverat. Varan måste alltid returneras i korrekt förpackning. När du returnerar varan, vänligen inkludera en detaljerad beskrivning av problemet.
Om vi bedömer att ditt klagomål är berättigat skickar vi dig ett gratis returfraktbrev.

Kontakta kundtjänst här:
+45 71 99 24 66
kundeservice@copenhagenbamboo.dk

Efter att du har kontaktat kundtjänst på ovanstående e-postadress bedömer vi om varan ska returneras till oss. Om så är fallet kommer varan att skickas till adressen nedan:

Copenhagen Bamboo ApS
Aage Knudsens Strøg 33
2610 Rødovre
Danmark

Vi accepterar endast paket som skickas direkt till adressen.

Vad är inte ett klagomål

Det anses inte vara ett klagomål om:

- felet beror på felaktig användning av varan (felaktig tvätt eller behandling) eller om du "hänger" i något som
orsakar ett löpfel, ett hål, en spricka eller liknande.

- fel som orsakats av normalt slitage eller om varan utsatts för större fysisk påfrestning än vad man rimligen kan förvänta sig att en sådan vara ska tåla.

- Förpackningen har stött till under transporten och detta har inte påverkat varan - detta kan tyvärr inte undvikas.

I vissa fall behöver vi få varan skickad till oss, men i första hand ber vi dig att skicka en bild på varan tillsammans med en beskrivning av felet i ett mail till kundeservice@copenhagenbamboo.dk. När du fått bilden kommer vi att ta ställning till reklamationen och om vi vill ha varan skickad till oss. Om varan ska skickas till oss skickar vi en fraktsedel till dig via e-post.

Reklamation av strumpor

Livslängden på strumpor varierar mycket beroende på många olika faktorer, men i genomsnitt bör ett par strumpor hålla i minst 4 månader.

Tunnare strumpor är ett tillstånd där strumpor blir tunnare och mindre hållbara med tiden. Detta beror på upprepad användning och tvätt, vilket kan resultera i hål, men ännu inte har blivit ett hål. Läs mer om skötsel och underhåll här.

SKADAT PAKET UNDER TRANSPORT

Om du har fått en vara som är skadad under transporten uppmanar vi dig att dokumentera skadans omfattning så att vi kan inleda ett ärende med fraktbolaget.

I detta sammanhang skulle det vara till stor hjälp om du kunde skicka följande:

  • Bilder på ytterförpackningen

  • Bilder på skador på varan

  • Bilder på hela varan

  • Bild på fraktetiketten


HUR BYTER JAG TILL EN ANNAN STORLEK?

1. Returnera den vara som inte passade med hjälp av den bifogade returetiketten. Observera att det kostar 39 kr. När vi har fått varan återbetalar vi beloppet via det betalkort som du använde när du gjorde din beställning.

2. Gör en ny beställning av den storlek du vill ha. Kostar varan mer nu? Se nästa steg.

3. Skicka ett mejl med ditt nya ordernummer till kundservice så återbetalar vi rabatten. Observera att detta endast gäller vid köp av samma modell och färg.

Observera att vi inte återbetalar några fraktkostnader på din nya order.

RÄTT TILL AVBESTÄLLNING

Konsumenter har 30 dagars ångerrätt på varor som köpts i vår webbshop.

Perioden räknas från den dag du tar emot beställningen. Om du har beställt flera olika varor i samma köp, men de levereras var för sig, löper perioden
från den dag du tar emot den sista varan.

Ånger måste anmälas till oss inom 30 dagar från mottagandet genom att skicka ett e-postmeddelande till kundeservice@copenhagenbamboo.dk eller använda standardformuläret för ångerrätt som du hittar längst ner i villkoren.
Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att meddela oss.

Du kan endast returnera, inte byta.

När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss. Det kostar 39 DKK att returnera en order med den bifogade returetiketten, och du är ansvarig om någon skada uppstår under transporten, så se till att packa dem ordentligt.

Vad du behöver tänka på när du returnerar

- Förseglingen kan brytas så att du kan prova plagget (underkläder kan provas utan dina egna underkläder)

- Plagget får provas, det får inte användas - det vill säga du får prova plagget som du skulle göra i en butik -vissa paket med strumpor är monterade med remsor, tänk på när du klipper av dessa att du inte klipper av strumpan, då det kan påverka ångerrätten.

- Varorna måste vara i intakt förpackning. Förpackningen kan ha fått några stötar under transporten, vilket är okej, men vi uppmanar dig att inte använda förpackningen som fraktförpackning - se alltid till att slå in dina returer ordentligt

- Slå alltid in dina varor i något annat innan du skickar dem

- Om du har köpt en vara med flera varor i en låda (t.ex. 2-pack, 5-pack etc.) är det inte möjligt att returnera endast en del av innehållet - om du vill ha pengarna tillbaka måste alla varor i lådan returneras

- Om du t.ex. har fått en volymrabatt och bara returnerar en vara, får du inte 100 % återbetalning för den varan. Detta beror på att den volymrabatt du ursprungligen fick kommer att annulleras på den eller de varor du behåller, som därför kommer att kosta fullt pris.

- Obs: Du får inte tillbaka fraktkostnaden om du ångrar en del av ditt köp.


FÖRSÄMRING AV VÄRDET

Du är endast ansvarig för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion. Du kan med andra ord prova varan på samma sätt som om du hade provat den i en fysisk butik.

Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan anser vi att den är använd, vilket innebär att du vid hävning av köpet endast får tillbaka en del av eller inget alls av köpesumman beroende på varans handelsvärde och i vissa fall kan det innebära att du endast får tillbaka fraktkostnaden.

För att få full återbetalning måste du göra samma sak som du skulle göra i en fysisk butik. Du kan testa varan, men inte använda den.

Vi rekommenderar att du returnerar varan i dess originalförpackning.

Om originalförpackningen saknas kan det leda till en försämring av varan.

ÅTERBETALNING AV KÖPETS BELOPP

Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är försämrad drar vi av det belopp som du är skyldig att betala.

Om du returnerar alla varor i din beställning återbetalar vi alla betalningar som vi mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för ytterligare
leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransmetoden som vi erbjuder), inom 14 dagar från den dag då vi mottar ditt meddelande om annullering.

Vi återbetalar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om något annat.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har mottagit varorna, såvida du inte skickar oss bevis på att du har returnerat dem.

Varan skickas till:
Copenhagen Bamboo
c/o System Transport A/S
Kumlehusvej 1, port 56-58
DK-4000 Roskilde
Danmark

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.

Klagomålsalternativ - översikt och länkar:

Om du som konsument vill klaga på ditt köp, vänligen kontakta oss på kundeservice@copenhagenbamboo.dk.

Om vi inte lyckas hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:

Den danska konkurrens- och konsumentmyndighetens medlingsteam för konsumentklagomål Nævnenes Hus -Toldboden 2 - 8800 Viborg
Länk: https://naevneneshus.dk/

För att kunna klaga måste den vara eller tjänst som du vill klaga på ha kostat minst 1 220 DKK och högst 100 000 DKK. För klagomål på kläder och skor,
måste priset dock ha varit minst 790 DKK. Det tillkommer en avgift för att få klagomålet behandlat.

Om du lämnar in en reklamation här måste du uppge vår e-postadress: hello@bambustoej.dk

När du handlar i en e-märkt webbshop kan du få ditt ärende behandlat av e-märket kostnadsfritt - oavsett belopp. Läs mer här.

PRICERUNNER

Som PriceRunner-medlem är ditt köp garanterat upp till 50.000 DKK om det skulle uppstå problem i samband med ditt köp. Köpgarantin kostar
dig som konsument ingenting och gäller för alla köp när du handlar hos oss.

Även om du inte redan är medlem i PriceRunner och kom till vår webbplats via dem, kan ditt köp ändå omfattas av Köpgarantin.

Allt du behöver göra är att registrera dig inom en timme efter ditt köp. Att bli medlem kostar ingenting och tar mindre än tre minuter! Bli gratis medlem på
på PriceRunner

Om du vill att ditt köp ska vara säkrat genom Köpgarantin måste din beställning vara adresserad till dig personligen. Med Köpgarantin får du
ersättning om en vara är skadad, om en vara saknas vid leverans, om leveransen av varan uteblir eller om varan är felaktig eller defekt.

Du får endast ersättning för den direkta ekonomiska skada du lidit, anskaffningskostnader och fraktkostnader. Den omfattar inte ersättning för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeförlust eller uteblivna intäkter.

Besök PriceRunner för en lista över kategorier som inte täcks och de slutliga villkoren för Köpgarantin.

Köpgarantin syftar till att göra konsumenter som handlar online mer trygga. Vi är glada över att vara en av de utvalda butiker som omfattas av garantin. På PriceRunners webbplats visas sådana butiker med symbolen för köpgaranti bredvid sitt namn.

PRIVACY POLICY

Vi behöver följande information när du handlar hos oss: Namn, adress, telefonnummer och e-postadress.

Vi registrerar och lämnar ut de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera produkten till dig.

Personuppgifterna registreras hos Copenhagen Bamboo ApS och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas. Vi samarbetar också med ett antal andra företag som lagrar och behandlar data. Dessa företag behandlar endast uppgifter för vår räkning och får inte använda dem för sina egna syften.

Vi arbetar endast med personuppgiftsbiträden inom EU eller i länder som kan tillhandahålla ett adekvat skydd för dina uppgifter. Personuppgiftsansvarig på copenhagenbamboo.dk är Copenhagen Bamboo ApS.

Du har rätt att veta vilken information vi behandlar om dig.

Om du tror att informationen är felaktig har du rätt att få den korrigerad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du begär det. Till exempel om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte som vi behövde dem för.

Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: kundeservice@bambustoej.d

Standardformulär för avbeställning

(Detta formulär fylls endast i och returneras om avbeställningsrätten utövas
)

Till:

Copenhagen Bamboo ApS

Islevdalvej 148

2610 Rødovre

e-post: kundeservice@copenhagenbamboo.dk

Härmed meddelar jag att jag vill utöva min ångerrätt



i samband med mitt köpeavtal för följande varor/tjänster:

__________________________________________________________________________________

Beställd på: _______________________________

Mottagen på:



_______________________________

Forbrugerens navn:

______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:



___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift:

_________________________________________

Datum:

_________________

(endast om innehållet i formuläret meddelas på papper)



Villkoren uppdaterades senast den 22.05.2025

Back to top