Köpvillkor

Copenhagen Bamboo ApS
Islevdalvej 148
2610 Rødovre
DK38016687
Danmark

Copenhagenbamboo.se tar emot betalningar med VISA, VISA Electron, Mastercard och Klarna. Vi tar inga kortavgifter. Betalningen dras först från ditt konto när varan skickas. Alla belopp är i SEK inkl. moms. Copenhagenbamboo.se använder en godkänd betalningsserver som krypterar alla dina kortuppgifter med SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det innebär att dina uppgifter inte kan avläsas.

BESTÄLLNING

För att handla hos oss ska du följa 5 steg:
1. Hitta den eller de varor du vill ha och lägg dem i varukorgen. Gå sedan till kassan
2. Acceptera våra köpvillkor
3. Ange dina personuppgifter
4. Välj leverans- och betalningsmetod
5. Kontrollera att alla uppgifter stämmer och godkänn köpet

När du lägger en beställning hos oss behöver du ingen användare eller inloggning. Din orderbekräftelse och faktura skickas på mejl. I mejlet med fakturan finns en länk för att spåra ditt paket.

Alla priser som visas i vår shop är inkl. 25% moms.

Om du har frågor om produkter som inte finns på sidan är du välkommen att kontakta oss.

Det går att se gamla beställningar som har gjorts online om du har skapat en användare sedan tidigare. Om du inte har någon användare men gärna vill ha en orderbekräftelse eller faktura från en tidigare beställning så kan du kontakta oss på kundservice@copenhagenbamboo.se.

VALT FEL UTLÄMNINGSSTÄLLE

Vi har inte möjlighet att ändra utlämningsställe efter att beställningen är lagd. Om du upptäcker ett fel rekommenderar vi att du avbryter din beställning och gör en ny. Om du har beställt leverans med Budbee kan du själv byta paketbutik via ditt spårningsnummer när ditt paket har skickats.

AVBESTÄLLA EN ORDER

Om du vill avbeställa din order innan den är skickad, kan du göra det här.

KORTBETALNING

Du kan betala med KLARNA, VISA och Mastercard. Inga kortavgifter tillkommer.

Copenhagenbamboo.se tar emot betalningar med VISA, VISA Electron, Mastercard och Klarna. Vi tar inga kortavgifter. Betalningen dras först från ditt konto när varan skickas. Alla belopp är i SEK inkl. moms. Copenhagenbamboo.se använder en godkänd betalningsserver som krypterar alla dina kortuppgifter med SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det innebär att dina uppgifter inte kan avläsas.

Reservation av belopp

Om du betalar med ett internationellt betalkort så reserveras beloppet direkt. Pengarna reserveras på ditt kort eller konto tills: 

1) vi drar beloppet när vi skickar varan, eller
2) pengarna friges enligt överenskommelse med din kortutgivare.

Vid avbeställning/ångrat köp upphävs reservationen olika fort och det beror på vilket kort du använder. Om du till exempel betalar med Mastercard eller Visa Debet tar det 30 dagar innan pengarna friges.

Du kan häva reservationen tidigare genom att kontakta vår kundservice så att vi kan ta bort reservationen via vår betalningslösning. 

Du kan läsa mer om reglerna för ditt specifika kort hos din kortutgivare.

PRODUKTER OCH TOTALT PRIS

Det finns ingen övre gräns för ordervärde när du handlar hos copenhagenbamboo.se. När du lägger en order får du en orderbekräftelse via mejl som kvittering för din order. Detta mejl är endast en bekräftelse och är inte ett godkännande av din order. När du lägger en order ingås ett köpeavtal först när copenhagenbamboo.se skickar dig en leveransbekräftelse. 

MINDERÅRIGA

Copenhagenbamboo.se ingår inte transaktioner med minderåriga (under 18 år) utan samtycke från en förälder eller förmyndare. Om du är förälder och misstänker att ditt minderåriga barn har lämnat ut personlig information till oss vill vi gärna att du kontaktar oss omgående. Om vi misstänker att vi har tagit emot personlig information från en minderårig utan föräldrarnas tillåtelse raderar vi denna information från våra servrar direkt.

LEVERANS

Vi försöker skicka alla beställningar som görs före kl. 12 samma dag. Copenhagenbamboo.se levererar på alla vardagar inom 1–2 dagar. Om du inte fått dina varor inom 3-5 arbetsdagar, vänligen kontakta oss, eftersom det indikerar att ett fel eller försening har inträffat i posten, och ju tidigare vi får besked desto snabbare kan vi undersöka och lösa problemet.

LEVERANSPRISER

GLS ombud – Hämta själv på utlämningsställe
0,00 kr. vid köp över 699 kr.
69,00 kr. vid köp under 699 kr.

Budbee ombud – Hämta själv på utlämningsställe
0,00 kr. vid köp över 699 kr.
65,00 kr. vid köp under 699 kr.

Budbee hemleverans
79,00 kr. vid alla köp

Vi levererar endast inom Sveriges gränser. Om man önskar leverans utanför Sverige så kontakta oss på kundservice@copenhagenbamboo.se.

En returetikett kostar 59 kr och kan köpas via vår returportal.

HÄMTA VAROR I WEBBSHOP

Vi har flyttat och på den nya adressen är det inte möjligt för kunder att komma in och hämta varor.

EJ UTHÄMTADE PAKET

När ditt paket levereras hos ett GLS-ombud har du 7 vardagar på dig att hämta ut paketet innan det skickas i retur till oss. När vi får ditt ej uthämtade paket i retur kommer vi att försöka kontakta dig för att höra om du har ångrat ditt köp. Om vi inte kan få tag i dig så förbehåller vi oss rätten att annullera beställningen och återbetala beloppet för varorna till ditt konto, exkl. returfrakten som vi debiteras av GLS för returen. Om du fortfarande vill ha varorna så ber vi dig göra en ny order.

OM DU INTE ÄR HEMMA OCH KAN HÄMTA DITT PAKET

Det går inte att skjuta upp leveransen av en order. Om du inte är hemma för att ta emot/hämta ut ditt paket och paketet skickas tillbaka som ej uthämtat, så kommer du att bli debiterad priset för den faktiska returkostnaden samt frakt för eventuell ny försändelse om du vill att paketet ska skickas på nytt. 

Vi föreslår därför att du bara lägger beställningar i webbshoppen när du är säker på att du är hemma och kan ta emot paketet, eller har någon som kan hämta ut paketet åt dig.

FELLEVERANS

Det händer tyvärr ibland att vi råkar plocka fel vara. Om detta händer dig så kontakta oss på kundservice@copenhagenbamboo.se eller ring på +45 71 99 24 66. Våra telefontider är alla vardagar kl. 10–13.

REKLAMATIONSRÄTT

När du handlar hos oss som konsument gäller köplagens regler för köp av varor. Du har 2 års reklamationsrätt enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller för fel i material och/eller fabrikation. Reklamationen gäller inte fel eller skador som har uppstått till följd av felaktig användning av produkten.

VAD ÄR INTE EN REKLAMATION

Det anses inte som reklamation om felet beror på felaktig användning av produkten (felaktig tvätt eller behandling) eller om du ”fäster” på något som orsakar att en söm går upp eller ett hål eller liknande uppstår.

Det anses inte heller som reklamation om det handlar om ett fel som beror på normalt slitage eller om varan har utsatts för större fysisk belastning än man kan förvänta att en sådan vara tål.

Att förpackningen har fått några smällar under leveransen – det kan tyvärr inte undvikas.
Att du inte får plaggen i originalförpackning – det kan bero på att andra kunder inte har hanterat förpackningen ordentligt när de har mottagit, provat och returnerat kläder. I sådana fall har vi varit tvungna att packa om plaggen i ny plastförpackning.

I vissa fall kommer du att behöva returnera varan till oss, men först ber vi dig att skicka en bild av varan tillsammans med en beskrivning av felet i ett mejl till kundservice@copenhagenbamboo.se. När vi får bilden behandlar vi reklamationen och tar ställning till om varan ska returneras eller inte. Om varan ska skickas i retur får du en fraktetikett på mejl.

REKLAMATION AV STRUMPOR

Det är väldigt olika hur länge strumporna håller eftersom flera olika faktorer spelar in. Men i genomsnitt bör ett par strumpor hålla i minst 4 månader. Läs mer om tvätt och skötsel här.

KONTAKTA OSS INNAN DU RETURNERAR

Om din reklamation är berättigad innebär det att du antingen kan få varan reparerad, bytt, återbetalad eller få ett avslag på priset. Det beror på den konkreta situationen.

Du ska reklamera inom ”rimlig tid” efter att du har upptäckt felet. Om du reklamerar inom två månader efter att felet upptäcktes så kommer det alltid att vara inom rimlig tid.

Om reklamationen är berättigad täcker Bambu-kläder.se returkostnaderna i rimlig utsträckning. Varan ska alltid skickas tillbaka i försvarlig förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto för returförsändelsen så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.

VID RETURNERING AV REKLAMATION

Skicka förfrågningar och reklamationer till:
Copenhagen Bamboo ApS
Islevdalvej 148
2610 Rødovre, Danmark
Org.nr: DK38016687
+45 71 99 24 66
kundservice@copenhagenbamboo.se

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.  När du returnerar varan ber vi dig bifoga en detaljerad beskrivning av problemet.
Innan du returnerar varan (varorna) ber vi dig registrera din retur här.

När du har registrerat returen, kontakta vår kundservice för att få en gratis returetikett så att du kan skicka tillbaka din reklamation. 

Återbetalning

Om en återbetalning blir aktuell så ber vi dig skicka dina bankuppgifter så att vi kan överföra det avtalade beloppet.

HUR BYTER JAG TILL EN ANNAN STORLEK?

  1. Returnera varan som inte passar. När vi har fått tillbaka varan gör vi en återbetalning. (Se ovan under retur).
  2. Gör en ny beställning på önskad storlek. Kostar varan mer nu? Se nästa steg.
  3. Skicka ett mejl med ditt nya ordernummer till kundservice så återbetalar vi rabatten. Tänk på att detta endast gäller vid köp av samma modell och färg.

Observera att vi inte återbetalar några fraktkostnader på din nya beställning.

Skapa din retur här

ÅNGERRÄTT

Konsumenter har 90 dagars full ångerrätt på varor köpta i vår webbshop.
Perioden räknas från den dag du får din beställning. Om du har beställt flera olika varor i samma köp, men de levereras individuellt, så löper tidsfristen från den dag du får den sista varan.

Ångrar du ditt köp så ska du meddela oss senast 90 dagar efter att du fått din order och vi rekommenderar att du följer dessa instruktioner. Du kan också mejla till oss på kundservice@copenhagenbamboo.se eller använda ångerblanketten som du hittar längst ner i köpvillkoren. Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att meddela oss. Du kan bara returnera, inte byta.

När du har meddelat oss att du ångrar ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan. Du är ansvarig om det uppstår en skada under transporten, så se till att varan packas ordentligt.

Du kan köpa en returfraktsedel för 59 kr via vår portal. 
Följ instruktionerna här för att returnera varor.

TÄNK PÅ FÖLJANDE NÄR DU RETURNERAR:

Förpackningen får gärna vara bruten så att du kan prova kläderna (underkläder får provas ovanpå dina egna underkläder)

Kläder får provas men inte tas i bruk – det innebär att du får prova kläderna på samma sätt som i en vanlig butik. Vissa strumpor sitter ihop med plaststrips, var försiktig så att du inte klipper i strumporna när du klipper av denna eftersom du i så fall inte kan returnera varan

Varorna ska vara i intakta förpackningar. Det är okej om förpackningen har fått några stötar under transporten men den får inte vara förstörd eller användas som fraktförpackning.

Packa alltid in varorna i något annat innan du skickar tillbaka dem

Om du har köpt en vara med flera delar i en ask (t.ex. 2-pack, 5-pack eller liknande) går det inte att bara returnera delar av innehållet. Om du vill ha en återbetalning kräver det att alla varor i asken skickas tillbaka i oanvänt skick.

Om du t.ex. har fått en mängdrabatt, och endast returnerar den ena varan, får du inte 100% återbetalning av den varan. Det beror på att mängdrabatten du fick vid köpet bortfaller på den/de varor du behåller, som därför kostar fullt pris.

OBS! Tänk på att du inte får tillbaka fraktkostnaden om du ångrar en del av ditt köp.

VÄRDEFÖRSÄMRING

Du ansvarar bara för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans beskaffenhet, egenskaper och det sätt den fungerar på. Det vill säga – du kan prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik.

Om varan har använts på ett sätt som går utanför det som beskrivits ovan betraktar vi den som begagnad. Det innebär att du baserat på varans kommersiella värde bara kan få en del eller inget av köpesumman återbetald om du ångrar köpet. I vissa fall kan det betyda att du bara kan få returfrakten återbetald.

För att få hela köpesumman återbetald får du alltså göra exakt samma sak som man får i en fysisk butik. Du får prova varan, men inte ta den i bruk på riktigt.

ÅTERBETALNING AV KÖPESUMMAN

Om du ångrar ditt köp så får du pengarna tillbaka. Om varans värde har försämrats drar vi av det från beloppet.

Om du returnerar alla varor i din order återbetalar alla betalningar vi har fått från dig, inklusive leveranskostnader (gäller endast standardleverans och inte andra dyrare leveransalternativ) senast 14 dagar från den dag vi har fått ditt meddelande om att du ångrar ditt köp.

Vi betalar tillbaka pengarna med samma betalningsmetod som du valde vid köpet, om vi inte har kommit överens om något annat.

Vi kan vänta med återbetalningen tills vi har fått varan, om inte du kan visa att du har returnerat den.

Du kan köpa en returetikett för 59 kr. via vår portal.
Följ instruktionerna här för att göra en retur.

Varan skickas till:

Copenhagen Bamboo ApS
Islevdalvej 148
2610 Rødovre
Danmark

Vi tar endast emot paket som skickas direkt till adressen.

Klagomål – översikt och länkar:
Om du som konsument vill klaga över ditt köp ska du kontakta oss på kundservice@copenhagenbamboo.se.
Om vi inte lyckas hitta en lösning, kan du skapa ett klagomål på EU Kommissionens plattform online:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du lämnar in ett klagomål här behöver du ange vår mejladress: hello@copenhagenbamboo.com

PRICERUNNER

Som medlem i PriceRunner är ditt köp garanterat upp till 50 000 DKK om det skulle uppstå problem i samband med ditt köp. Köpgarantin kostar inget för dig som konsument och gäller alla köp när du handlar hos oss.

Även om du inte redan är medlem i PriceRunner och har kommit in på vår hemsida via dem, kan ditt köp fortfarande omfattas av köpgarantin. Allt du behöver göra är att registrera dig inom en timme efter ditt köp. Att bli medlem kostar ingenting och tar mindre än tre minuter! Bli gratis medlem hos PriceRunner.

Om du vill att ditt köp ska säkras genom köpgarantin måste din beställning adresseras till dig personligen. Med Köpgarantin får du ersättning om en vara är skadad, om en vara saknas vid leverans, om varan inte levereras eller om varan är felaktig eller defekt.

Du får endast ersättning för den direkta ekonomiska skada du lidit, anskaffningskostnader och fraktkostnader. Köpgarantin omfattar därför inte ersättning för andra direkta eller indirekta kostnader, värdeförlust eller utebliven inkomst.

Besök PriceRunner för en lista över uteslutna kategorier och de slutgiltiga villkoren för köpgarantin.

Syftet med köpgarantin är att göra konsumenter som handlar online säkrare. Vi är glada över att vara en av de utvalda butikerna som omfattas av garantin. På PriceRunners hemsida visas sådana butiker med Köpgaranti-symbolen bredvid deras namn.

INTEGRITETSPOLICY

Vi behöver följande information från dig när du handlar hos oss: namn, adress, telefonnummer och mejladress.

Vi registrerar och vidarebefordrar den information som är nödvändig för att vi ska kunna leverera varan till dig.

Personuppgifterna registreras hos Copenhagen Bamboo ApS och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas. Vi samarbetar även med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast information för vår räkning och får inte använda den för sina egna syften.

Vi arbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan tillhandahålla din information med tillräckligt skydd. Den personuppgiftsansvarige på copenhagenbamboo.se är Copenhagen Bamboo ApS. 

Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig.

Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du ber om det. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte för vilket vi skulle använda dem.

Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen. Du kan skriva till oss på: kundservice@copenhagenbamboo.se

Ångerrättsblankett, standard

(Denna blankett används endast om du vill använda din ångerrätt)


Till:

Enwebbutik.se 

Adress

Postnummer och stad

Mejl: xxx@xxx.se

 

Jag meddelar härmed att jag önskar utnyttja ångerrätten i samband med mitt köp av följande varor/tjänster:

________________________________________________________________________________ 

Beställt den: _______________________________ Mottagit den:

_______________________________

 

Konsumentens namn: __________________________________________________________________________

 

Konsumentens adress:

_________________________________________________________________

 

Konsumentens underskrift: ____________________________________ Datum: _________________

(endast om blanketten skickas in på papper)

 

Köpvillkoren uppdaterades senast den 12 mars 2024

Varukorg

Din korg är tom

Shoppa nu